nabijanie 12V autobaterie

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Středa Leden 13 11:18:41 CET 2021

Pokud je to ta mala nabijecka z Lidlu (sediva nebo cervena) tak ta je
na to uplne idelani...po nabiti na 14.4V prepne na udrzovaci rezim a s
baterkou obcas zahejbe....dle meho je vhodna i na trvale dobijeni
treba pres zimu.

Ta baterka co mate je zrejme verze se zaplavenyma elektrodama s
primesi vapniku....je u nich omezeno plynovani a tim ztrata
elektrolytu tzv. varenim. Standardni plne nabiti je ji nechat nejakou
dobu drzet na 14.4V, aby mely clanky pripadne cas se srovnat pokud
mezi nimi byla nejaka disbalance. To, ze i v ustalenem stavu do ni
tece takovy proud je normalni ...neni to lithium....valna vetsina
vykonu se ztraci na teplo a rozklad elektrolytu (i kdyz je to baterie
se snizenym plynovanim).

Mimochodem Pb baterie (pouzita) co pul roku lezela uz tim lezenim
dostala docela dost zabrat. Ja baterie nabijim minimalne kazde 3
mesice.

RV