Nezvykly prubeh napeti na baterii

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Středa Leden 13 08:33:25 CET 2021

Zdravim,

prestoze s ruznyma baterkama delam skoro celej zivot tak me prekvapilo
chovani baterii v lodi tento tyden.
Mam tam cca 320Ah (dva a dva pary Pb gelovek 12V).
Bezny den probiha tak, ze se baterky dotahnou solarem na 13.6V tam se
drzi a pak napeti vyklesa na cca 12.6V. Divam se tam kazdy den a pokud
neni vyslovene zatazeno pres den tak to stiha dobijet. Trvala spotreba
je jen ten MPPT regulator a modul dohledu s GSM modemem.

6.1. napadlo cca 10cm snehu a ja se tam nedostal az vcera kdy jsem
shrnul snih z panelu. Taklze cca tyden to vubec nenabijelo - napeti
pomalu klesalo z cca 12.6 na 12.5V. Vcera rano po odmeteni snehu to
stihlo dobit jen na cca 13.4V. Az doted vsechno normalni, ale krivka
vyklesani napeti je vyrazne jina - pomalejsi a ani ted se jeste
neustalilo...klesalo to celou noc.

zivej graf zde http://www.cncnet.info/atl/ v priloze graf z dnesniho rana

Jedine co me napada, ze by mohl byt problem v teplote baterii (kolem
nuly), ale je to tam uz treti zimu a nikdy jsem zadny problem
nezaznamenal...na tom webu je i zalozka teplot.

Prijde mi to, jak kdyby ty baterky zlenively a tim delsim vybitim se
neco pohnulo v chemizmu...

RV