RJ45 splitter.

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 9 10:03:28 CET 2021

Třeba já je používám na jiné než Ethernetové věci.
Takže například na RS485, na připojení teploměrů po kabeláži RJ45 atd.
Mám po baráku natahané mraky kabeláže (70 zásuvek), takže
všechno kolem automatizace tahám po RJ45.

Taky mám na dvou místech použité rozdělané kabely pro Ethernety.
Ale tam jsem zrovna takovou kostičku nepoužil. Vzal jsem obyčejný
UTP kabel, na jeden konec nakrimpoval konektor RJ45, na druhém
konci to v jednom případě jenom rozpáral a nakrimpoval dva RJ45
vždy jen na 4 dráty (to na kabelu na straně u switche, kde to jsou
2 zásuvku vedle sebe).

Na druhé straně jsem na krátký cancour kabelu naletoval 2 káblíky,
které na druhé straně měly konektor RJ45. Takže jsem udělal 'Y' kabel.
Protože jsem zrovna u sebe neměl víc konektorů RJ45, tak jsem
vzal 5m patch kabel a rozstřihl ho na půl.

Je to podle mě míň práce i míň peněz než si vyrábět nějaké speciálně
přehozené kabely a používat pak ještě tu kostku.

PL