BT sluchatka JBL TUNE500BT na W7 - vyreseno

Pátek Leden 8 09:55:12 CET 2021

Přátelé a koukali jste někdo na web výrobce těch sluchátek? Nepíše se
tam vůbec nic o podpoře nějakých Windows, Linuxu, IOS. Není tam ani ke
stažení žádný driver. Prostě to umí Bluetooth 4.1 a nějaké BT profily
/ protokoly. Míč je na druhé straně hřiště, tzn. podpora na zařízení,
ke kterému to připojíte, ať už mobil nebo PC. A to jak po stránce HW,
tak SW.

Takže výrobce čeho má dodávat driver pro Windows 7? Počítače, resp.
toho bluetooth čipu, co v něm je?

Chcete nějakou veselou historku k tématu? Asi před 20 lety jsem krátce
pracoval v počítačové firmě, vlastně to byla 5-měsíční praxe při VOŠ.
Jednou přišel zákazník, že chce skener, takže si ho u nás koupil a
chtěl ho i nainstalovat na PC. No a co myslíte? Skener byl USB, na PC
byly Windows 95, které sice podporu USB měly, ale to instalační CD od
skeneru (HP myslím) po vložení napsalo "tento program vyžaduje Windows
98". A co teď? Stěžovat si u MS, u HP nebo na nádraží? Zákazník si má
koupit za další 2000 ještě nové Windows?

Historka druhá, podobná, z podobné doby. Moje tehdejší tchýně měla
počítač, s nějakými Windows. Při nějaké rodinné sešlosti se domluvila
s mým bráchou, že chce tiskárnu. Brácha měl tehdy na to živnosťák,
takže udělali obchod, brácha jí prodal tiskárnu... a kdo myslíte, že
dostal za úkol ji na tom PC nainstalovat? No já, kdo jiný. A myslíte,
že to šlo? Opět, stejně s tím skenerem, tiskárna měla CD jen pro vyšší
verzi Windows. (Myslím, že šlo o Win98 vs WinXP.) I kdybych tam ty
novější Wokna na černo chtěl nainstalovat, ten počítač na ně byl
pomalý. Takže tiskárna šla zpět bráchovi...

V době, kdy Windows 10 můžete získat zdarma, protože z nějakých důvodů
stále funguje upgrade z Win7/8; nebo si licenci Win10 můžete za pár
korun koupit na Aukru (legálně - už jsme to tu řešili); tak IMHO není
na místě bazírovat na Windows 7. Dříve nebo později narazíte na něco,
co ve Windows 7 nejde.

P.K.