RPi4 periferie napájené z USB - Bylo Re: ARMové multimedia krabièky - bylo NETFLIX - krabicka s dalkacem ?

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Leden 5 23:04:13 CET 2021

Vracim se k tématu neb jsem trochu pokročil... Mám k TV připojený RPi4
(protože TV nemá DVB-T2 tuner). K RPi4 je připojen USB-T2 tuner a USB
disk. Nainstalován tvheadend a Kodi. Chtělo to trochu poladit, ale
rozchodilo se to do použitelné podoby. Ovládání Kodi pomocí dálkového
ovladače k TV po HDMI.

Jenomže po čase to začalo docela zlobit (tvheadend přestával nahrávat
na USB, občas vytuhnul a disk se tak nějak divně odpojoval a
připojoval). Nějaký čas jsem to ignoroval, ale když jsem zjistil, že
druhý tuner k tomu stejně nepřipojím kvůli napájení (ověřeno v praxi a
jak se tu psalo tak i USB hub s externím napájením není někdy
řešení...) tak jsem ze šuplíku vytáhnul Orange Pi 3 (má i vlastní
NAND) a rozhodl se z něho udělat takový domácí PVR čistě jenom na
nahrávání (RPi4 jsem si u TV nechal a tvheadend z něho odinstaloval).
OPi má tu výhodu, že vstupní napájení 5V jde přímo na USB porty, takže
odpadnou starosti s napájením více USB periferií. Chtělo to trochu
více hraní než z RPi4 nastavení a konečné odladění, ale nyní to
funguje docela pěkně a stabilně. Na OPi3 mám na USB pověšeno 2x USB-T2
tuner (DVBSky T330 a čínu za $10) plus 2.5" točivý USB disk a to celé
je uložené v malém racku (kde jsou svody z antény a rozvody kabeláže).

Zkoušel jsem OPi3 i jako multimediální centrum (přehrávač) připojený k
TV, ale jednak je tam skoro nulová podpora ovladačů na grafiku (jediná
použitelná distribuce je LibreElec a Android) a tím pádem je tam
problém (když pominu z jiných důvodů nepoužitelný Android) v používání
webového prohlížeče (přehrát občas něco přímo z webu).

Zatím mi ta kombinace RPi4 (přehrávač-zobrazovač čehokoliv) a OPi3
(samostatné PVR) vyšla jako ideální řešení.