Re: Jaký materiál na feritovou anténu?

Neděle Leden 3 12:27:56 CET 2021

Na první kliknutí jsem našel konstrukční katalog feritů z Prametu. Taky
jsem si ho ztáhnul.
https://www.doe.cz/cs/doprodej-feritu-pramet-sumperk/
Mají tam taky seznam, co doprodávají. Třeba se vám něco z toho hodí.

Pramet měl dva typy materiálů, H a N. H jsou pro menší frekvence,
některé pro výkonové použití mají vyšší sycení a vyšší max. provozní
teplotu. N jsou pro VF a myslím, že feritky z materiálu N jsou
použitelné i na krátkých vlnách. Feritky se dělaly i z hmoty H7,
používám je do DCF přijímačů. Vyšší vodivost materiálu (ztráty vířivými
proudy) se řeší tak, že feritky jsou drážkované. Na dlouhých vlnách
(77,5 KHz) mají výborné parametry - jak zisk, tak i vysoké Q.

Kdyby jste (nebo někdo) potřeboval, feritek tuším že N11 a snad i N1,
tam mám krabici a do DCF přijímačů je nakonec nedávám. Samosřejmě dnes
jsou už jiné materiály. Nedávno tady Balu prezentoval maxiferitku z
materiálu s vysokou permeabilitou a při tom to podle datasheetu proti
prameťáckým materiálům chodí dost vysoko. Jde o to, jak jsou tyhle
ferity dostupné, když toho chcete míň než vagon...

Anděl