Mini analog MPPT

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 3 11:54:54 CET 2021

Dobrý den všem,

Chtěl bych udělat solární nabíječku na 18650 a mělo by to bejt i pro děti na kroužku. Protože asi ještě dlouho budou distanční, rozhod jsem se to udělat analogový.

Rád bych znal názory na základní koncept, kterej jsem teď vymyslel:

1. Základní veličina pro funkci MPPT bude nabíjecí proud, takže odpadne výpočet výkonu analogovou násobičkou. Stejně jde právě jen o ten proud:-)
2. Jednou za čas (*), nejspíš tak 100x za sekundu proběhne korekční cyklus.
*Nějaký kompromis mezi rychlostí reakce (je to primárně na nabíjení světla na kole) a průměrováním I z frekvence měniče (~1 MHz).
3. Měnič živen z převodníku U/PWM, ten je za normálního stavu připojen na samplovací C, při korekčním cyklu na C který se plynule nabíjí z 0.
3. Při korekčním cyklu se měří nabíjecí I, vrcholovým detektorem se z něj berou max. hodnoty. Výstup vrch. detektoru přes derivační člen zapíná samplování z zabíjejícího se C do samplovacího.
4. Po skončení korekčního cyklu je tak nasamplováno, kdy naposled nabíjecí I rostl. Takže by se to nemělo nechat zmást ani lokálními maximy.

Vypadá to na celkem jednoduchej obvod s pár operáky, diodama, 4052, 4093 a nějakým budičem MOSFETu.

Díky za případné připomínky
PH