Vyčištění PCB "od kuřáka"

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Neděle Únor 28 14:20:49 CET 2021

Mám tu rozebrane klávesy (viz vlákno Vrut). Nejspis je měl nějaký kuřák...
plasty jsem už vykoupal (to byla nechutne žlutá voda, fuj...) a vše co se
dalo jsem umyl. Zbývá několik desek plošných spojů. Nevím zda na ně vůbec
sahat... Musel jsem z jedné desky vyletovat cca 50 mikrospinacu (některé už
měly špatný kontakt při stisku) a ty nahradim novými. Tři tahove
potenciometry také vyměním (našel jsem je akorát na Alibaba a minimální
odběr v tisících tak snad mi jich číňan pár prodá...) nebo je alespoň
vyčistim (hlasitost trochu chrasti). Mam se nějak pokusit ty desky čistit
(smrdí od koure) nebo na ně raději nemám sahat? Mám akorát izopropylalkohol
a cca čtvrt litru. Myslel jsem vzít stetec (bezny větší na malovani) ten
namočit do alkoholu a desku s ním postupně čistit, ale nevím zda by
nevznikala statika a neoddelala ty obvody...

MG