[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Únor 27 20:13:03 CET 2021

Existuje hodně lidí, kteří nemají vůbec žádnou představu o spotřebě toho či
onoho zařízení, neumí si to bohužel  ani spočítat. A díky tomu jsou i
nedůvěřiví
k informacím, které jim někdo podá.
Já jsem se s něčím podobným setkal. Měl jsem člun na elektrický pohon.
Jeden rok jsem to vzal k moři , aby byla zábava. A točil tam dvě gelovky
12V/80Ah.
Jedna se v apartmánu nabíjela a druhá jezdila. Nabíjelo se maximálně 2x
denně.
No a majitel když to viděl, chtěl příplatek za elektřinu 20EUR/den. Snažil
jsem se mu vysvětlit, že to jedno nabití baterky stojí cca do půl EUR ,
počítal, psal na papír
ale čím víc jsem se snažil, tím to víc nemělo smysl. Za klimu se tam
platilo 5EUR/den jen pro zajímavost.

Další věc - příbuznému jsem udělal na zahradu takové LED  světýlko  z
napájené z USB nabíječky, aby viděl na cestu k vrátkám.  Spotřeba cca 0,5W
A následně jsem tam dodělával vypínač, protože ho strašně znervózňovalo, že
to svítí furt, a že se nedoplatí za elektriku.
Mému argumentu , že to sežere ročně do 20 kč se  skoro vysmál. Až vážná
slova o tom, že mám zapojit mozek, ať se podívám kolik stojí tužková
baterie a
jak dlouho by asi svítila  apod... mě ujistila, že některé lidi nemá vůbec
smysl něčem přesvědčovat. Mají svojí pravdu a nejsou schopni opustit svoji
myšlenku.

Takže se vůbec nedivím, že někdo takový se může nad nějakou nabídkou ceny
za nabití vozu podivovat, kroutit atd..
A to i v případě napsání rozdílu elektroměru. Věřte, že jsou lidé, co
platí  roky  za svoji spotřebu ale vůbec netuší, kolik stojí 1kWh ani
řádově.
Oni tuší, že je to 1200kč / měsíčně, ale to je vše...
Nakonec takovému stavu pomáhají i dnešní faktury, někdy nad tím člověk i
znalý musí sedět a bádat, aby se dostal k čisté částce na kWh..

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>