[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 27 18:28:04 CET 2021


U půjčeného auta je to možné.
Stejně je to asi možné u někoho, kdo to dostal přiděleno jako služební.
Případně ještě někdo, kdo to má jako statusovou snobárnu.

Bylo by zajímavé vědět, jak je to u jiných uživatelů e-aut. Tam bych 
skoro čekal,
že to budou spíš nadšenci, takže ti technicko-ekonomické parametry budou 
znát.
Jenže takových je třeba u nás asi ještě pořád dost málo.

Ale třeba se pletu a přeceňuju lidi.
Nějakou podobnou statistiku bych si s velkou chutí přečetl.
No ale třeba bych byl zklamán a překvapen, a byly by to odpovědi ve stylu
některých účastníků pořadu "Nikdo není dokonalý".

Z jiného soudku: kousek od mě bydlí borec, co má nějakou Teslu. Nedávno
jsem s ním dal na chvilku řeč a ptal se ho, jak se projevily nedávné mrazy
kolem -15C.
Baterka a vše elektrické prý OK, jen trochu snížený dojezd. Ale Kalifornské
auto se do podobných chladných podmínek prý nehodí, protože má
bezrámečková okna ve dveřích. A ta prý v mrazech přimrzla dokonale.

PL

************************

Dne 27.2.2021 v 18:07 Zdenek napsal(a):
> Jak jsem psal, četl jsem do před delší dobou a nechci to složitě dohledávat. Takže detaily už neznám. V každém případě ne každý odběratel elektřiny zná zpaměti svůj tarif nebo spotřebu domácnosti. Rovněž řidič testovaného (zapůjčeného) e-mobilu nemusí znát kapacitu a spotřebu. Spíše asi sleduje informaci o dojezdu. Těžko si takoví lidé spolu sednou a začnou přepočítávat cenu za dobití.
>
> Proto jsem také zmínil psychologický pohled. Pokud mne soused požádá o kanystr benzínu, máme oba jasnou představu o množství a tedy o ceně. Pokud požádá o možnost použít zásuvku, chybí tam ta reálná představa o finanční hodnotě.
>
> Z.
>



Další informace o konferenci Hw-list