Re: Pájení v parách

Libor xlibor na tiscali.cz
Pátek Únor 26 21:03:51 CET 2021

No je to vhodne asi především na BGA a podobné, kde se asi hůře prohřívá
oblast pod pouzdrem, ty páry by se měly dostat rovnoměrně a všude, ale
zase s tím moc nejdou pájet čidla vlhkosti apod. resp. to výrobci čidel
zakazují. Po procesu pájení se nádoba zase zchladí (je v tom i lednička)
a pára se srazí v kapalinu, plošňáky vždycky byly suché, nikde nic
nezůstávalo, alespoň jsem si nikdy ničeho nevšiml. Ikdyž občas je
potřeba kapalinu dolít, ale to bylo cca jednou za rok, při téměř
každodenním používání.

Těch 300 jsem střelil od oka, asi to bude méně, to už si přesně
nepamatuji. Ale asi pokud používáte běžná SMD pouzdra tak si myslím že
výhody to asi nemá oproti reflow, pájeli jsme s tím od 0402, QFN, LQFP a
nějaké 8 pinové BGA, asi nic co by nezváldla reflow pec.

Mluvím o starším bráchovi tohoto:
https://www.asscon.de/e/pages/products/vp510.html
Zde je video:
https://youtu.be/LQ_4Kkj1UFc?list=UUczCbBgKJC76yl2Vh7Pp8aA&t=62 mají tam
toho více.
klíčové slovo je "vapor phase soldering " dá najít i ta kapalina, ale
není to zrovna levná záležitost viz. např.:
https://eleshop.eu/vapour-phase-galden-ls-230-liquid-500ml.html
Libor