dotaz - arduino

Luboš Rückl lubos.ruckl na gmail.com
Pátek Únor 19 17:32:14 CET 2021

S ARMy jsem nikdy nedělal. Pouze s 8-bity (Atmel AVR a AT89S...) a také s
ESP8266. AVRka jsem dlouhá léta programoval jen v "assembleru" (Atmel
studio), v C nikdy. Potom přišlo Arduino. Zkusil jsem to a už bych se k
"assembleru" vracet nechtěl. Nejprve jsem používal Arduino IDE, potom jsem
přešel k PlatformIO (jako rozšíření VS code). Také už bych se k Arduino IDE
nechtěl vracet (snad jen pro nějaké úplně primitivní projekty).
Ten postup od Arduino IDE k PlatformIO platí jak pro AVRka, tak pro ESP8266.
Kdysi jsem chtěl něco vyzkoušet s ARMem a tak jsem si na Alíku objednal
klony BluePill a STlink. Nějak z toho zkoušení sešlo a tak oboje skončilo v
šuplíku.
Toto vlákno mě však inspirovalo a řekl jsem si, že si to přece jen musím
osahat. Vytáhl jsem BluePill i STlink z šuplíku a propojil.
Spustil jsem PlatformIO (BluePill tam je jako jedna z asi 960 podporovaných
desek - takže žádný problém) a už blikám zelenou LEDkou na PC13 !
Je mi naprosto jasné, že to neznamená, že bych rozuměl ARMům. Jen vím, že
mám funkční alespoň základní prostředky pro práci s nimi, když se to ukáže
jako potřebné.
Asi je třeba poznamenat, že tato moje činnost nemá vůbec nic společného s
mým zaměstnáním, je to jen koníček.
A napsal jsem to sem proto, abych případným váhavcům dodal optimismu.
Rozblikat  LEDku na ARMu je skutečně velmi snadné i pro naprosté
začátečníky.

--
Luboš Rückl