Re: folie pro tisk předloh na osvit PCB

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Únor 16 23:29:40 CET 2021

Nikomu se do odpovídání moc nechce, jak vidno.
Mám s tím taky problém. V celém procesu DIY výroby PCB je to pro mě
to nejbolestivější místo.

Mám k dispozici (u jednoho zákazníka, kam velmi často jezdím) starou
a velkou tiskárnu Xerox. Na té mám zatím ze všech tiskáren nejlepší
výsledky na transparentní fólii (určenou přímo pro tiskárny Xerox).

Ale ani tady to není bez problémů. Ta plastová folie s teplotou dost
pracuje.
A navíc přece jen tlustý sendvič folie+podkladový papír někdy trochu hůř
jede tiskovou dráhou.
Výsledkem obého je, že výsledek není rozměrově moc přesný. Při normální
ruční výrobě to nevadí, ale já dělám další operace na CNC (vrtání,
frézování).
A stroje prostě rozměrové odchylky neodpouštějí.

Asi by se dala udělat nějaká šílenost jako třeba ručně v jog-režimu objet
desku a provést nějaké korekce velikosti, ale do toho se mi moc nechce.
A dělat on-line optické zaměřování, to už by bylo moc (na těch pár desek,
které dělám).

Na matnou folii Rayfilm taky občas tisknu. Tady mám trochu problém, že
ona vlnovou délku 405nm propouští celkem slušně, ale pro kratší vlnové
délky už má dost útlum. A já svítím tišťáky 365nm. Tam již je propustnost
dost nízká.
Rozměrově se mi ale zdá stabilnější.

Takže pořád mi jako nejlepší vychází přímý osvit laserem. Ale furt jsem to
ještě nezrealizoval. Resp. zrealizoval jenom jako technologický pokus, ze
kterého vyplynulo, že je třeba na tom ještě dost zapracovat.
A nejsou lidi.

PL