Pajeci pasta na 3D tiskarne

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Únor 14 14:54:51 CET 2021

Já jsem to měl udělané, ale nepřekročilo to stádium pokusů. Tak nevím,
jestli se to počítá.
Měl jsem pružně (v ose Z) uchycený dispenser. Najel jsem až na dotek
tišťáku, začal zvedat a pustil "puf".
Takže to dávkovalo v průběhu jízdy hlavy směrem nahoru. Díky úvodnímu
doteku se mi nikdy nestalo, že by to zapomnělo udělat bobek, který by
zůstal na jehle. Což se mi občas stalo když "puf" začínal vysoko nad
deskou (tady by ale asi pomohla i řídká, tj. zahřátá pasta).
Vyhřívaní jehly jsem neměl, a je to pro konzistentní výsledky zřejmě
dost důležité.

Nikdy jsem to ale celé nedotáhl do nějaké zakrabičkované slušné podoby a
dotaženého SW, protože pak jsem objevil kouzlo papírových šablon a rázem
se půvab CNC dispenseru trochu ztratil.

PL