RE: LED žárovky v Tescu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Únor 14 13:21:06 CET 2021

Teď je zrovna krásný počasí. Představa, že by mi na stole svítilo něco, co je oproti slunci oranžový mi přijde nechutná. To pak nejde ani fotit. Všechno je buď z jedný strany červený, nebo z druhý modrý. Akorát černý kočce je to jedno, ta je nefotitelná vždy:-)

Postupně přecházím na svícení, kdy ve dne je 5000 K a víc,  v noci 3000 a míň, a v mezidobí to mezi tím plynule prolíná. Úplně nejlepší je třípásmovej systém, kdy v noci je spektrum uřízlý, že tam není modrá a dokonce chybí i kus zelený, takže to nenarušuje biorytmy. K tomu teď vyvíjím nějaký věci pro jednoho zákazníka. V rámci testů jsem si na to zvyk, je to fakt úplně jinej level:-) Ale je opruz, že to prostě nejde udělat na 2 pásma, protože ta noční je jinak nechutná:-)

PH

Od: Petr Labaj
Jen nepodstatná poznámka: taky jsem si je na Vaše doporučení koupil.
Mám 12W model (68 Kč za 3 kusy).
Svítí fakt pěkně. Berou skutečně 12W, účiník 0.55. Startují okamžitě.
Teplota 3000K mi přijde optimální, obvyklých 2700K je už na mě moc žluté.
A studené nemám rád.

Díval jsem se na ně spektroskopem a spektrum vypadá pěkně rovnoměrné.
Odpory 12k jsou taky dobře čitelné (hnědá, červená, oranžová).
Jinak když mám problém na špatných svítidlech, tak spíš než než
červená-hnědá
mi dělá problém červená-oranžová.

Co mi ale nesedí je informace o rozebiratelnosti. Kdyby to bylo jen
zacvaknuté,
tak bych čekal, že dokážu baňku v objímce protočit. Ale to tedy nejde,
ani hodně
velkou silou. Takže bych tipoval, že je to lepené.

Takže díky za tip.

PL