RE: LED žárovky v Tescu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Únor 12 16:18:41 CET 2021

Obě čáry sodíku na výbojkách z pouličního osvětlení nezměří ani spektrometr. Vysokotlaké mají spektrum rozplizlé a tyhle čáry jsou těsně u sebe. Ale normálně se do nich dává směs, která má těch pásem víc, tak jste mohl vidět víc pruhů.

Jednu dobu se používaly i nízkotlaké, kde by teoreticky byla šance vidět 589 a 589,6, ale nikdy se moc nerozšířily.

PH

Od: Miroslav Šinko
Ak mate, skuste aj linearnu ziarivku. Vidim 3 ostre ciary v modrej
(skor uz fialovej), zelenej a zltej farbe.
Tiez si pamatam, ze som videl obe ciary sodika na vybojkach v
poulicnych lampach. Ale v okoli uz vsetky vymenili za LED..

miro

pi 12. 2. 2021 o 7:26 Čihák Martin <cihak na dkv.cd.cz> napísal(a):