Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Pátek Únor 12 12:03:03 CET 2021

Pokud to bude přifázováno k síti, tak bude vždy riziko přetoků a problémů.
Jsou měniče které to teoreticky umí ale nenazval bych je mikroinvertorem a stále tam to riziko je.

Jaký model měniče máte vybraný?

Jina malá baterka znamená hodně cyklování, velká zátěž baterky a tím pádem i její krátká životnost ...

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Martin Záruba
Sent: Freitag, 12. Februar 2021 11:57
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Fotovoltaika, bylo Spotreba energie

Uvažuji o sestavě 6 panelů, regulátor s hlídáním přetoku do sítě, mikroinvertor, aku. Výkon cca 1000 W (nemám úplně dobrou orientaci panelů). Přes den cca 500 W spotřeba a 500 W dobíjení aku, který večer ještě několik hodin bude stačit. Mikroinvertor by měl mít výkon asi 2,5 kW, aby zvládl chvíli utáhnout konvici, pračku a.p. Kašlu na úřadování i dotace. Tato sestava (navíc jejím úkolem bude také zastínění prostoru bazénu v létě) je jednoduchá. Regulátor hlídá nulový přetok a pokud výkon kolektoru nestačí, pomůže si chvíli z aku. Pokud je přebytek, nabíjí jej. Pokud je nabito, prostě kolektor odlehčí. Použít to pro ohřev TUV pro mě nemá smysl, mám v létě přebytek tepla z chlazení, kde předělaná klimatizace na jedné straně chladí a na druhé ohřívá TUV nebo bazén. Myslím, že toto je jediná sestava, která má šanci si na sebe vydělat.

Martin Záruba