Re: Nastavení 3D tisku - začátečník

Milan B. milan na bastl.sk
Čtvrtek Únor 11 15:29:22 CET 2021

On 11.02.2021 13:34, iko wrote:
> Nemam sice prusu, ale zalezi na konkretnom materiali/vyrobci. Mam tu
> cierne PLA creality a najlepsie tlaci pri 180, ine pla mladec biele 215

Presne tak. A navyše niektoré materiály sú tolerantnejšie k nesprávnej
teplote viac a iné menej.

Už som to tu raz zmieňoval. Z každého nového alebo neznámeho materiálu
si vytlačim heat tower a viem presne, aká teplota mu vyhovuje. Heat
tower ma tiež vyliečil z názoru, že vyššia teplota nemôže uškodiť. Môže.

Keď čítam rady v tomto vlákne, tak ma láka odporučiť Savo s citrónom.
Ale radšej pridám inú skúsenosť - prakticky všetky problémy, ktoré som
mal boli spôsobené podextrudovaním (či ako sa dá preložiť
underextrusion). Po vyriešení tohoto problému sa mi ani ABS nerozpadá na
vrstvy, dokonca Eiffelova veža tlačená z ABS tryskou 0,2mm dopadla dobre
(čo mi vždy pripadalo ako mission impossible) - teda podobá sa a drží
pokope.

Riešením bolo použiť sprevodovaný extruder (konkrétne klon E3D Titan)
namiesto priamo poháňaného (s kolieskom priamo na oske motora). Čo asi u
p...u nie je dosť dobre možné, ale množstvo extrudovného materiálu by sa
možno dalo skontrolovať.

-m-