RE: Měření napájecího napětí ESP8266

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Únor 10 15:07:44 CET 2021

Však ono je tam taky potom:
Doplněno 18.11.2020
Bohužel, něco se úplně nepovedlo, … Vydržely napájet meteostanici necelý měsíc.
A to je kapadita víc než řádově větší než těch 110 z toho „drátoschematu“:-)

Nevím jaké vlastnosti má ADC v ESP, ale na AVR běžně u baterek používám trvale připojené děliče, jen horní odpor je zpravidla 1M. Akorát nový AVR od Microchipu trochu zklamaly, bez C je změřené napětí o 10 % jinak i když je dolní R 10k. Na těch od Atmelu jsem byl zvyklý, že se i bez C a třeba s dolním 200k se podle toho dá řídit nabíjení Li-ion.

PH

Od: radek.koutsky na gmail.com
No já nevím, takové zapojení bych nikdy nepoužil, 53µA vymlátí baterku za 3 měsíce – pokud to bude obdobná baterka jako na obrázku, tedy 110mAh. A to uvažuji spotřebuji pouze 2 rezistorů.
Nejobyčejnější měření je 2 rezistory a doplnit je o FET, který bude ten dělič pouštět do provozu, pak je spotřeba opravdu zanedbatelná…

RK

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip

to bude. Proudem 0.053mA. To ta baterka ani nepozná.

S pozdravem,
--
 Aleš Filip
 Kutná Hora