Kto este predava stm32?

Pondělí Únor 8 20:38:21 CET 2021

Podle me se Rasberry Foundation vrhla víc směrem pro školáky. Tlačej teď Pico jako
pro úplné začátečníky, bombastická videa na blikání ledkou atd. důležité je, že je
na tom malinové logo, protože dospělá RPi už jsou známá. Ale RPi Pico a ostatní RPi
jsou naprosto různé věci.

Velká zajímavost na Picu jsou ty vstupy a výstupy, kromě toho, že jsou k dispozici
běžné periferie i AD, tak tam je PIO (Programmable IO), který má krásně úchylný
assembler s jen 9 instrukcema, aby se s nima naprogramovalo to, co je jinak potřeba
dělat bitbangingem. To mi přijde nádherné, ale je mi jasné, že zrovna tohle využití
nebude masové.
S tím výkonem to myslím není tak špatný, jednak je to dvojjádro a navíc na 10x
taktu běžných Arduin, tak s tím něco snad půjde spíchnout. I když, oni tam tlačej
MicroPython a to dvojjádro to moc neumí využít :-), ale je k tomu prošlapaná cesta
i s C/C++, takže celkově bych řekl "takové lepší Arduino".

D.O.