Re: Závada monitora

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Únor 8 11:40:11 CET 2021

Mám tu nefunkční PS4. Celá skupina kondenzátorů umístěna pod CPU je ve
zkratu (je jich snad 40). Samozřejmě jsou ve zkratu i ty kondenzátory,
které jsou poblíž měničů (4 skupiny skoro identických měničů kousek od
CPU), které napájí minimálně to CPU. Před měniči to vypadá v pořádku.
Nevím jak identifikovat, který z kondenzátorů (pokud je to
kondenzátor) je ten špatný. Na první pohled vypadají v pořádku (nikde
žádná destrukce). Navíc se tam může i špatně páječkou... Před cca půl
rokem jsem tu měl něco podobného s jedním notebookem a tam šlo pouze
asi o 8 kondenzátorů relativně snadno polohově dostupných tak jsem se
rozhodl vyndat jeden po druhém a špatný byl hned ten druhý takže to
ještě šlo, ale u toho PS4 je tato metoda nereálná. Mám tu stlačený
vzduch, ale ten jsem ještě nezkoušel (po zapnutí se PS4 zapne asi na
vteřinu a pak se vypne tak nevím zda se tato metoda dá použít). Na YT
jsem viděl video jak pomocí "ruského" ESR metru (před lety to o něm
také byla diskuze) s funkcní miliohmetru se dá identifikovat alespoň
bližší oblast kde by zkrat mohl být, ale ten nemám (resp. věci na něj
mám, ale sestavený jej nemám). Jak na to?

PS: chtěl jsem v gmailu změnit předmět, ale nepřišel jsem na to jak
jej přepsat...