RE: Závada monitora - OPRAVENÉ

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Neděle Únor 7 20:51:57 CET 2021

Závada spočívala v praskline cínu na hornom kontakte kondenzátoru C125. Po jeho pritlačení monitor naskočil. To už som mal napájaný monitor z laboratórneho zdroja ako písal pán Kuba, ale stále nezobrazoval správne. Odber na 5V kolísal medzi 1,3 a 1,8A. Keď som sa radosťou hral pinzetou s tým kondíkom, tak sa mi ho podarilo "odstreliť" z dosky. 😊 Prepoj medzi bodom VGH, C125 a R125 som poškodil... Najprv som priletoval C125 na horný neporušený kontakt a druhú stranu drôtikom na VGH. To som ale nevedel, že treba ešte priletovať aj R125 do tohto bodu. C125 som znova odsal, liehom očistil miesto kde ležal, nafotil zrkadlovkou s väčším objektívom a na pc som to zväčšil a bolo krásne vidno ešte malilinkú čiarku, kde bola cestička na R125. Po preletovaní monitor beží. Odber prúdu na 5V vetve je teraz stabilných 1,5A. Ináč pre info, jednalo sa o chybu v meniči pre tých 32V.

Toto všetko je len pre vysvetlenie, prečo je na doske ten žltý drát. 😊

Aj keď mail pána Kubu neviedol úplne presne k vyliečeniu pacienta, nalial mi trochu života do sklamania 😉 a problém som našiel.

Ďakujem.

Robo

P.S. keď som mal C125 mimo dosku meral som jeho kapacitu a merák DT-9935 mi ukazoval 1,9pF, je to možné ? meral som 3x. merák je skalibrovaný internou kalibráciou, moje vývodové kondíky zobrazí tak ako je na nich napísané...

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Sunday, February 7, 2021 1:24 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Závada monitora

Jak tam popisujete že někde kolísá napájecí napětí 5V. Měl jsem podobnou závadu v projektoru. Také 5V  padalo až ke čtyřem ale když projektor běžel OK tak tam těch 5V drželo. Přitom při měření přímo na zdroji tam 5V bylo, ale díky úbytkům na kablíkách to pak v jednom místě hodně couralo.  Tak jsem do toho místa natvrdo připojil 5V z laboratorního zdroje. A hned byla vidět závada - začal tam slabě jiskřit jeden keramický SMD kondenzátor.  Dělal tam velké svody na 5V sběrnici... v dobách TTL obvodu kdy jich  bylo na desce kvanta a někde zkrat jsem takhle hledal závadné blokovací kondenzátory v mapájení, nebo integrované obvody.  Stačilo tam připojit zdroj 5V a pomalu zvedat proud a ono se to co bylo vadné samo ohlásilo. :

-)