Re: Závada monitora

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Únor 7 13:24:13 CET 2021

Jak tam popisujete že někde kolísá napájecí napětí 5V. Měl jsem podobnou
závadu v projektoru. Také 5V  padalo až ke čtyřem ale když projektor běžel
OK tak tam těch 5V drželo. Přitom při měření přímo na zdroji tam 5V bylo,
ale díky úbytkům na kablíkách to pak v jednom místě hodně couralo.  Tak
jsem do toho místa natvrdo připojil 5V z laboratorního zdroje. A hned byla
vidět závada - začal tam slabě jiskřit jeden keramický SMD kondenzátor.
Dělal tam velké svody na 5V sběrnici... v dobách TTL obvodu kdy jich  bylo
na desce kvanta a někde zkrat jsem takhle hledal závadné blokovací
kondenzátory v mapájení, nebo integrované obvody.  Stačilo tam připojit
zdroj 5V a pomalu zvedat proud a ono se to co bylo vadné samo ohlásilo. :
-)