Re: Jak funguje mikroměnič?

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Pátek Únor 5 13:06:53 CET 2021

Problém je v tom, že pokud nemáte osazen kvadraturní elektroměr (smlouva na
dodávku energie do sítě), tak i nadvýrobu zaplatíte jako spotřebu, nehledě
na to, že jsou za to masivní sankce.

Proto se vyrábí měniče, které mají měřicí trafo a modulují výkon tak, aby k
přetokům nedocházelo. Praví hipíci to řeší nadproudovým relé a odpínáním
měničů, ale to skutečně nelze doporučit.

Ten obecně dostupný měnič s měřením nadvýroby a omezováním přetoků je toto
(jsou i na ebay / ali v různých variantách)

https://www.i4wifi.cz/cs/210725-konvertor-napeti-gwl-power-gf-sun-2000g2

Také jsem o tom uvažoval, ale nakonec jsem osadil plnotučný systém RCT
Power Storage. Od jara do podzimu to funguje dobře. Před časem jsem tady
řešil přepínání nebo další připojení panelů na západ/východ, doufám že na
to letos budu mít čas to realizovat. Obecně to chce nějaké panely na jih a
pak na jiho západ aby to jelo i v odpoledních hodinách.

Tady je námět na další diskusi:

Protože bydlím na dost větrném místě, napadlo mě zkusit tomu FVe měniči
vnutit výstup z nějaké vertikální turbínky. Co jsem se díval na ebay, dají
se za celkem slušné peníze koupit vertikální turbínky s maglev bez ložisek.
Nechce se mi dávat další měnič (nehledě na to, že kdyby to pak jelo vše
najednou už by mi to neudržel jistič. Problém je, že MPPT vstup toho FVe
měniče je 200 - 800V a z turbínky leze cca 90V. Ke každé je třífázový
usměrňovač. Je reálné to zapojit po usměrnění do série a dostat se s více
turbínkami na rozmuné napětí pro připojení k tomu FVe měniči?

HP