Arduino PWM 2A motor freeze / resety

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 4 20:25:57 CET 2021

[preposielam]

Dobry vecer,

Nebo se ta PWM dá nějak ztišit?

Neviem, neskusal som, tieto hratky s ventilatorovymi motorcekmi z cias
puberty mi tak trochu v mojej praxi chybaju. Ten analogwrite() bezi na
nejakej frekvencii blizkej 1kHz, aspon podla manualu. Pozrel by som sa
scopom s FFT na ten signal priamo na motore a experimentoval s
kondenzatormi. Ked pridate tlmivku, bude z toho celeho zase len nejaky
DC-menic. Ale skusit mozete, ked to uz mate cele pripravene od softu,
mcu az po tie vykonove stupne.

Každopádně to už funguje. Dal jsem tam IRFZ44 + 100R + 100k, diodu proti
zemi (+ C a transil u motoru) a bez ohledu na to, jak je to zapojené
(vrabčí hnízdo, zemní smyčky, nebo hezky země do jednoho bodu zvlášť -
testoval jsem různě) tak to funguje už vždy bez resetu MCU. Takže asi
nejvíce pomohl ten rezistor mezi MCU a FETem?

Dolezite su tie reaktivne zlozky signalov, co generuje ten ventilator.
To sa na mosfete cez parazitne kapacity puzdra a PN-struktury mosfetu
dostane do pinu mcu... Kazdopadne, kazda suciastka v obvode gatu a
source ma svoj zmysel, tak isto ako ma svoj zmysel substratova dioda a
rc clanok na source drain. Treba si len nakreslit ten obrazok cely a
pozriet sa, co sa tam deje, ked sa objavi opacne napatie pri
zopnuti-vypnuti motorceka tranzistorom. Pokial to mate dobre zapojene,
tak to bude chodit aj s tym IRF520, aspon si to myslim.

A.