Re: zapojení saunových kamen

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 4 11:14:59 CET 2021

 Nebudou brnět...  :-) ten průtokáč je konstruovaný  tak že vstupní a
výstupní šroubení plus část toho vedení je kovová a je řádně uzemněna.
Takže ta fáze nemá vlastně možnost z toho potrubí "vylézt".  Ale díky
tomuto uzemnění té části armatury právě nastává problém v tom, když někdo
zapojí ten chránič a voda je tak vodivá že proud tekoucí od spirály směrem
k šroubení vybaví fíčko. A ten proud tam poteče i když nebude spirála
porušená.  Podle mě k tomu přispívá i zvláštní způsob regulace výkonu té
spirály která je proporcionální v závislosti na objemu protékající vody a
není fázová!  Používá se alespoň u toho ohřívače který jsem řešil  prosté
plnění  sinusovky. Neboli se vypouštějí jednotlivé periody.  Takový ten
cvakací ferit nacvaknutí na fázový vodič pěkně řve.    Když už jsme u těch
průtokových ohřívačů tak jsem viděl i zajímavé  provedení kde vůbec žádná
spirála není.  Ohřívá se rovnou poměrně tenká měděná trubička, kterou
protéká ohřívaná voda. Ta trubička tvoří závit, nakrátko poměrně masivního
spínaného zdroje.  Ten se pak reguluje v závislosti na potřebě výkonu.

čtvrtek 4. února 2021 Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napsal(a):

> V podstatě do té doby, než dojde k přerušení té topné spirály blízko k N
> (a nebo N uhnije úplně). Pak má buď chránič, kterej to vyřeší a nebo nemá a
> budou ho při sprchování brnět nohy.

>>> https://triker.cz/pool/847_DZD%20HA-DR%20pr%C5%AFtokov%C3%
>>> BD%20oh%C5%99%C3%ADva%C4%8D%20vody%20-%20n%C3%A1vod%20k%20obsluze.pdf
>>> https://www.kamody.cz/soubory/relatedfile/HAKL-3K-LC-NAVOD.pdf
>>> https://www.elny.cz/files/EPJ_navod_1.pdf
>>> http://www.sig-impex.cz/images/sklady/EPJ_navod.pdf
>>> https://www.hej.sk/document/3/2/5/doc_2558523.PDF