Re: zapojení saunových kamen

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Únor 2 10:22:21 CET 2021

https://diskuse.elektrika.cz/index.php?action=printpage;topic=24138.0

Tady je řečeno hodně. Mně se nejvíc líbí ta odpověď že kamna jsou chráněná
proti dotyku už tím že jsou horká. Před časem tu šla diskuze - řešiliy se
svdové proudy u rozžhavených částí tepelných spotřebičů. S  těmi kamny to
bude podobně jako s bojlerem  nebo elektrickou troubou. Já například
elektrickou troubu v kuchyni mám bez chrániče.  Když je studená má izolační
odpor víc než 10 mega.  Když je horká,  tak klidně jen 100 k a méně. Je
řádně uzemněná, zanulovaná, pospojená - úraz nehrozí.