polyswitch - napeti

Libor xlibor na tiscali.cz
Pondělí Únor 1 08:10:28 CET 2021

Našel jsem nějakou prezentaci, kde mají fotky, je tam taková asi 3cm
dlouhá žlutá součástka u které mají poznámku "rezistivity up to 120°C"
tak to asi bude ono. No tak pokud by se dodrželo předepsané napětí, tak
by to snad mohlo fungovat i dlouhodobě, ale jelikož je to zavřené v malé
krabičce a většinou v rozvadděči, kde taky moc chladno nebývá, tak se to
asi časem uvaří.

Hlavně při zapnutí na 230VAC to musí dostat pěknou šlupku, než se to
zahřeje, to by asi i odpovídalo tomu proč to odešlo, pokud to bylo
studené a zrovna se při zapnutí trefíte do maxima sinusovky...
O efektivitě takového provozu ani nemluvě. Pokud je tam 12V RTS relé ,
tak je to nějakých 34mA z toho 300V * 34mA protopíte, to je pěkných 10W :-O
Libor