RPI2040 prace s FLASH

Čtvrtek Prosinec 30 19:37:25 CET 2021

Jen jeste pro zajimavost, kdyby to nekdo resil, vyskytly se problemy se
spolehlivosti pri startu nebo po resetu, obcas to nenabehlo. Podezrival
jsem nestandardni FLASH a hral si s bootloaderem (kdo vymyslel, ze staci
256B se drzel hodne pri zemi, aspon jsem si prosvistel CM0 assembler a
usetril par bajtu abych tam nacpal potrebnou inicializaci ;-) ) Ale
klicovy problem je v linem oscilatoru, ktery dlouho nabiha - zajimave,
ze original funguje s PICO_XOSC_STARTUP_DELAY_MULTIPLIER = 1, nektere
boardy maji nastaveni na 64 a to vyresilo vsechny problemy. No mam z
toho aspon 2 dny zajimaveho badani, mnoho jsem se naucil a tento MCU
vypada opravdu zajimave. Netreba se asi bat pripojit jakoukoli flash, v
extremnim pripade i nejakou QSPI par set kB za par korun, jedine, co je
potreba osetrit je jeji inicializace v SSBL. Jebo i jenom SPI a kod
zkopirovat do RAM. Ja jsem pro pokus zvolil IS25WP128F, ktera je zrovna
dost sofistikovana a potrebuje nejaka nastaveni navic (dummy cykly...)
ale uz maka skvele a na maximalni rychlost.
Ten procesor je opravdu zajimavy a stale dostupny. Za par korun, pouzdro
vzduchem pajitelne a rychlost nadstandardni, jako bonus 2 jadra.
Jen ADC je asi dost nepovedeny a errata je take cteni na dlouhe vecery.
Ale pro nenarocne aplikace...