OT - muj covid

Vít Olmr olmr na hw.cz
Čtvrtek Prosinec 30 18:00:51 CET 2021

Kyslík se opravdu aplikuje trvale a způsob záleží na potřebách pacienta

Hadičky do nosu (tzv. brýle) poskytují pacientovi max 3l/minutu.
Maska nabízí až 12l/minutu
Pokud ani to nestačí, nastupuje HFNO (vypadá jak sprchová hadice omotaná
okolo hlavy a končí v nose) - tam se končí tuším okolo 60l/minutu
Pak už jen intubace, případně mimotělní okysličování

V ideálním případě s HFNO ležíte již na JIP (trochu složitější obsluha +
větší trubky), ale občas to nejde a máte ho i obyčejných infekčních pokojích
(ale třeba Thomayerka do "běžných" pokojů nemá dost velké trubky aby šlo
použít více HFNO najednou - zažil jsem problémy se 2x HFNO a 2x maska na
12l/min)

Ale že kyslík funí vedle je sice fakt, ale když ho jako pacient máte a pak
Vám ho seberou je to fičák a pochopíte kapra na suchu

--
S pozdravem

Vít Olmr
olmr na HW.cz