PF s kvizem - jmena priloh

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Prosinec 30 11:37:55 CET 2021

> Tedy nechtìl bych se hádat, ale nedá mi to, abych se nezeptal. Jak si
> pøedstavuješ ideální øešení, které bude fungovat na všech platformách?

Idealne riesenia na zlozite problemy neexistuju, existuju len kompromisy.
No a tu musim zopakovat, RIP Jon Postel...

Vychadzajuc teda z Postelovho principu:

Be conservative in what you send: webmail ulozil do mailu ten "dropnuty"
obrazok ako png; a aj ked pre ucely zobrazenia nie je meno suboru
potrebne, nic webmailu nebrani vygenerovat aj doporucene meno suboru s
priponou .png (co zrejme u drvivej vacsiny prijimatelov je nejako
asociovane s png), a pridat ho ako parameter filename ku
Content-Disposition. Nic to nepokazi a u vacsiny prijimatelov sa to
pouzije vhodne.

Be liberal in what you accept: Aj ked sa pre ucely MIME sa ulozenie do
suboru explicitne uvazuje len pre Content-Type: application/xxx
(RFC2046#4.5), resp. ak je podla RFC2183 Content-Disposition: attachment
(co tu zhodou okolnosti je) a sucasne MUA tuto moznost uzivatelovi ponukne
(co nemusi); ale ak ten TB uz raz tuto moznost ponukol, mal by ten subor
ulozit tak, aby sa ten subor dal v sulade s pravidlami beznymi na danej
platforme pouzit rovnako, ako to bolo povodne zamyslane a tymi headermi
indikovane. A to v duchu liberalnosti plati ak by aj Content-Type bol
akykolvek a/alebo Content-Disposition bol inline (a pritom MUA ponuka
save). Potom je to uz uloha MUA, ci ma nejake mapovanie Content-Type na
priponu iplementovane interne, alebo na to pouziva nejake zauzivane metody
z cielovej platformy (ak vobec nejake existuju). A tiez je uloha MUA
spravne vygenerovat meno suboru (resp. ak je odosielatelom ponuknute v
Content-Disposition v parametri filename, tak ho spravne "sanitizovat"
podla RFC2183#2.3). Mimochodom, RFC2231 riesi do detailov moznosti
pouzivania narodnych znakov atd. v parametroch, t.j. aj filename.

Cize ano, aj ked obe strany formalne splnili poziadavky prislusnych RFC,
voci Postelovmu zakonu sa previnili obe.

wek