čidla - bylo Re: PF s kvízem

Středa Prosinec 29 22:19:10 CET 2021

A co to mají místo toho RTG filmu? Placatá krabička, po naexponování se
připojí na počítač a obrázek se tam přetáhne. To v tom mají tak velké
CCD? Je to příliš placaté na to, aby v tom byla optika a promítala obraz
na malý CCD čip.

Ostatně v jednom zařízení už mnoho let používáme jednořádkové čidlo 2x64
px TSL202R od firmy Taos (původně to dělal TI) a až donedávna jsem si
myslel, že to je CCD. I když bylo mi divné, že doba přepisu je tam
delší, než samotná expozice a nevadí to. Není to CCD, ta struktura je
úplně jiná. Fotodiody přepínané přes analogový multiplexer a na výstupu
zesilovač.
Protože to vypadalo, že bychom skoro po 20 letech měli dělat podobné
zařízení znova, díval jsem se na dostupnost. Firma Taos sice už dávno
neexistuje, ale na podivných čínských eshopech je stejně organizovaných
čidel spousta, takže tenhle princip je asi rozšířený.

Anděl