Laser + Marlin = moje tezke zacatky :(

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Sobota Prosinec 25 19:01:31 CET 2021

Zdravim zas jednou s laserem na 3D tiskarne. Vzal jsem novy Marlin 2.0.9,
po trose boje ponastavoval nejake #define okolo laseru, nakonec se mi
podarilo to dokopat do stavu, ze mnou vygenerovany gcode (pouzivam LaserWEB
4) hybe hlavou jak ma, zapina laser, nastavuje jeho vykon. Soucasne mam
'drobny problem', ze M5 laser nevypne, ale s tim si poradim...
Laser je 'cinsly 10W'. Elekritcky prikon ma 15W na plny vykon. Nyni bych si
rad udelal predstavu o vykonu/rychlosti posuvu. Jelikoz je muj workflow
hodne neefiektivni (tiskarna je ovladana pomoci octopi, poditac v dilne
nemam, pres octopi mi nefunguje nahravani na SD kartu, chci byt u toho
kdyz to pali, tak jsem akorat ubehany :) Hodily by se mi nejake hodnoty 'do
zacatku'
Zacneme rekneme obycejnym listen kancelarskeho papiru: jakou rychlost
posuvu/vykon zvolit? Je mi jasne, ze kazdy (zvlaste cinsky) laser je jiny,
ale pro predstavu.... (pro podobny cinsko-vykon)

A druha otazka: ostreni. Nejak to zaostrene mam, ale nevim zda zcela
dobre (pres ty zelene bryle se mi zda 'zaostreny' flek stejne docela velky,
bez bryli to zkouset neminim) Tak jsem si rikal, ze 'doostrim' zmenou vysky
(na 3D tiskarne je to hodne jendoduche) Je mohe uvaha, ze to takto mohu
doostrit spravna? Az budu mit nejakou zakladni rychlost/vykon, tak proste
budu kreslit ctverce s ruznou Z, ale jak moc s ni mam hybat? desetiny
milimetru? milimetry? vic?

Treti otazka: k modulu byla informace, ze lze zaostrit na (tusim) 20-70mm,
tak jsem zacal na 30mm. Je nejkay prakticky duvod proc zvolit mene nebo
naopak vice?

A nakonec: zkouseli jste nekdo novy LASER_POWER_INLINE mode z marlinu? V
cem pripadne generujete gcode? (LaserWeb ho neumi a vzhledem k tomu, ze je
pravdepodobne mrtvy, tak ani umet nebude)

Predem dik
Marek