OT: stredni vlny

Neděle Prosinec 19 20:21:06 CET 2021

Dne ne 19. 12. 2021 20:02 uživatel Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
napsal:

> Spotřeba atd. mě v autě moc nezajímá a doma DAB nemám. Jediný radio, který
> doma mám je s ESP8266 wifi radio kde hraje jenom CRo Jazz a myslím si, že
> pokud bych ho poslouchal na DAB tak bude energetický úspornější než ESP.
> Mimochodem CRo Jazz vysílá nově i ve FLAC

Tak vono i baterky ušly dlouhou cestu. V dřevních dobách jste měli zinko
uhlíkové baterky, pro větší kapacitu větší baterky = buřty atd. Pak to
všechno nahradily alkalické tužkové nebo dobíjecí NiMH. Na buřty si už
nikdo nevzpomene. I ty přijímače nakonec o hodně snížily spotřebu...

Takže teď máte nějaký kapesní přijímač DAB, který sice ve srovnání s VKV
přijímačem žere, ale ve srovnání se stavem před 50 lety to zas tak špatné
nebude. Navíc každý dneska nosí v kapse mobil, co musí nabíjet denně.

P.K.