OT: stredni vlny

Neděle Prosinec 19 19:26:45 CET 2021

No problém je, že na těch úrovních co jdou ze studia, vlastně vůbec
nezáleží. Protože limiter (tedy pardon, audioprocesor) to pak stejně
srovná na úrovně, jak ho někdo nastavil.
http://www.phobosaudio.cz/fmprocess.pdf
Když před mnoha lety v Plzni v rádiu dostali optimod, ukazovali mi
tlustou knihu s návodem, co všechno se na tom dá nastavit. Že se to
jinak nastavuje na vážnou hudbu, jinak na pop nebo třeba na řeč. Jenže
když soukromá rádia chtějí být co nejvíc slyšet a rvou to naplno co to
jde, ten veřejnoprávní rozhlas se pak snaží přizpůsobit, aby mezi nima
byl taky slyšet. Co se mi na tom už z principu nelíbí, že se komprimuje
dynamický rozsah po jednotlivých pásmech a pak nutně frekvenční
charakteristika plave. Hrůza pak je, že takhle se nahrávaly i CD, i když
tam to nemá opodstatnění. Jen proto, že lidi jsou už na ten zvuk zvyklí.

Anděl