Re: páječka pro děti do SVČ

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 19 19:05:35 CET 2021

No ale to přece řeší právě ten standard T12, si myslím.
Jako topná spirála se používá samotný termočlánek. A ten je už ve výrobě
napevno tepelně svázán s hrotem.
Takže do hry nevstupuje žádný dodatečný tepelný odpor, daný třeba
špatným kontaktem topného tělíska k hrotu nebo měřicího čidla k hrotu.

A že by elektronika svévolně nastavila vyšší teplotu než nastavenou,
když by si "myslela" že měření neodpovídá - takovou páječky bych snad
ani nechtěl.
Na základě čeho by mohla deterministicky rozhodnout, jestli hrot něco
silně ochlazuje, ale přesto je teplota celého hrotu OK. Nebo ho to
ochlazuje tak, že je teplota OK jen v místě měření, ale v nějakém jiném
místě už ne?
To už by bylo jako produkty Microsoftu, které si o sobě myslí, že jsou
chytřejší než jejich uživatel a podle toho se chovají.

Je teda fakt, že ty páječky mají nastavení typu (tvaru) hrotu. Já jsem
to nikdy nepřenastavoval, protože jsem k tomu neviděl žádný důvod. Je
teoreticky možné, že tak třeba podle tvaru hrotu něco nějak kompenzují.
Ale to děkuji, nechci.

PL