[OT] Log4j - klice od pulky internetu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Prosinec 15 23:16:06 CET 2021

On Wed, 15 Dec 2021, Jindrich Fucik wrote:

> [...]
> potřebu si stahovat hostname. To je taky jasné. Pochopitelně je bezva, když
> to mohu dělat kdekoli v textu. Takže šup, nějaký hezký parser. Jenže ten
> parser si zjednodušil život voláním enum. To ale není nic škodlivého, to dělá
> kde kdo.
> Mno a pak došlo k tomu, že se očekávání autora parseru rozešlo s očekáváním
> autora té části s překladem a on mu toho poslal víc (nebo míň) e ten parser
> udělal enum nad větší množinou dat, než se čekalo.
> Takže se nakonec udělá enum nad něčím, co neposlal autor kódu, ale co přišlo

Co je to enum ? Co jsem pochopil tak tam je funkce ktera kdyz narazi na
klicove slovo tak nasleduji text vezme jako URL odkud stahne kod a ten
nasledne spusti. To je prece naprosto uchylne na knihovnu co zpracovava
logy. A prijde mi ze co popisujete vyse je o necem jinem.

> Problém je, že java je interpretovaná a je to jazyk dost vysoké úrovně, takže
> pokud se někomu povede něco pořádně zašmodrchat, tak se dá dosáhnout celkem
> hezkých efektů. Pak je tu tradiční problém s web serverem na portu 80. To je
> privilegovaný port, takže je potřeba, aby ho spustil někdo, s dost velkými
> právy. Pokud se mi podaří se k těmto právům vrátit, je vymalováno.

To se asi nepodari, tohle uz je nejaky ten patek vyresene, to by musela
byt chyba v jadre. Ty forky httpd co obsluhuji uzivatelske spojeni maji
prava omezena a v tomhle uz dlouho zadny problem nalezen nebyl.