OT: stredni vlny

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Středa Prosinec 15 21:17:44 CET 2021

Zdravim,

s kamaradem jsme hltali knizku 'Ja, Solim a tranzistory'.
To nas privedlo nejdriv ke konstrukci krystalky, ale uz s 'obyc' GA201 (tusim).
si dobre vzapominam, jak mi doma malem vypadlo telefonni sluchatko z ruky,
kdyz to najednou vecer zacalo 'rvat', jakmile jsem pripojil kus dratu.

kamarad pak ziskal otocny kondenzator, ale ja to odmital.
mne bavilo paralelne pod perinou poslouchat neustale litanie z vatikanu, spolu z rockem z laxiku,
a jeste nejake 'filmove melodie' od nasich + snad 1000 dalsich stanic. proste dobra kakafonie.
mne to ale bavilo a dobre se u toho usinalo :)

a tato zaliba nas pak privedla k radioamaterske cinnosti.
(zas) po nocich tocit koleckem ladeni a v sumu uchem odflitrovavat stanice, ci uz CW, nebo SB.
to byl neskutecny pocit prochazet se vecer mestem, kouknout na oblohu o vedet, ze ve skutecnosti
tam je neskutecny provoz a cvrkot. ze lidi se vybavujou pres celou zemekouli.

dnesnim mladym to nijak neprijde zvlastni - sednou za PC a delaji v podstate totez.
akorat nechapou, ze jsou zavisli na kdekom, na technologii, na elektrine.
ale vysilacka, to je vec jina - klidne na baterii a vic neni treba.

a z duvodu teto nostalgie si obcas pustim tu starou zasumenou bednu

:)

  Sam