Z80 - periferie

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Prosinec 15 20:44:58 CET 2021

DidaktikM mal vzadu tzv. systemovy konektor, co bola diera v skrinke s
priamym pristupom na "zakladnu dosku". Na nej boli plosky - ako pady.
Plus boli vyfrezovane vodiace drazky. A na ten hlavny plosak sa
nastrcil taky zarezavaci konektor, terminologiu si uz nepamatam.
Niekde to vsetko mam, medzi sviatkami pohladam a nafotim.
Mal som k tomu postaveny interface (asi 2x) 8255 + 8253 + 8251, k tomu
dosku AD prevodnika hadam MDAC08 s multiplexermi a odporovym delicom
na prepinanie rozsahov.
A tiez EPROM 64kB v ktorej som mal upraveny obraz povodnej ROM
(spodnych 16kB), to bezalo priamo odtial. Napr. som mal opravu NMI,
ktore v povodnej ZX verzii sposobilo reset a neskocilo na obsluzny
program. Viem ze tam bola opacna instrukcia podmieneneho skoku (podla
mna naschval). A tiez som tam mal casto pouzivane programy mons3,
gens3, svoj kompilator '51... po resete mi to spustilo moje menu, z
ktoreho som si vybral, co chcem nahrat.
A este som mal prerobeny reset. Ze pri drzani (snad) ALT to
nepremazalo RAM-ku. S tym, ze za tlacitko reset som dorobil
monostabilny obvod, ktory vygeneroval velmi kratky pulz reset. V
DidaktikM boli pamate DRAM => obnovovania stratili obsah. Tak ten moj
monostabil generoval taky pulz, ktory stacil na reset, ale bol v sucte
s nabehom kratsi, ako pozadaovana obnovovacia perioda.

No veru, to boli casy :)

miro

st 15. 12. 2021 o 17:07 Zdenek <zdej na atlas.cz> napísal(a):