[OT] Bastleni ze dreva (Z80 - periferie)

Středa Prosinec 15 13:25:13 CET 2021

Taky jsem tak bastlil, dřevo bylo po ruce a dobře se s ním dělalo. Měl jsem
třeba bedýnku na zesilovač k PC s indikátorem vybuzení s LEDkama, současně
to sloužilo jako podstavec od monitor. Dneska když se koukám zpátky, tak to
provedení bylo jak bolavá noha...

Ale můj majstrštyk byl volant a pedály k PC, fotky nemám, všechno to vzal
čas. Použil jsem nějaký prkýnka, co byly nařezaný na topení a tahové
potenciometry. Měl jsem dokonce tři pedály, protože jedna hra uměla
používat i spojku. Pak to ale myslím potřebovalo obsadit dva GAME porty.

A volant, ten jsem našel v nějakém šrotu, jestli pocházel z embéčka nebo z
traktoru, už nevím. Hřídel ze závitové tyče, převod opět na tahový
potenciometr (takže trochu podivná charakteristika, prostě půlkruh na
lineární posun).

Designově nic moc, brácha když to viděl, dostal záchvat smíchu. Ale funkčně
super, lepší než hrát Need for speed na klávesnici :-)

To mi bylo asi 16.

Pavel Kadečka.