optočleny

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Prosinec 15 00:03:04 CET 2021

Inspiroval som sa Andrejom - postavit univerzalke (ja na nepajivom
poli), inspiroval som sa PL - na pokusy staci jedno napajanie.

https://photos.app.goo.gl/41XmSwK7g78hBmF98

Suciastky su "co dum dal". Optocleny mam bezne PC714, funkcne zapojene
rovnako, ako 6N137, t.j. emitor na GND, zvysok rovnako.
Funguje to na prve zapojenie podla ocakavania (teraz sa uspech dostavil).

Vysvetlanie k fotkam:
-dolna linka je GND
-horna linka je +5V
-vlavo je napajanie
-potom 7404
-v strede je optoclen (ekvivalent OK4), pod nim NPN tranzistor
-dalej vpravo optoclen (ekvivalent OK3)
-vpravo merak zapojeny na zem a oranzovy drot, to je vystup (ekvivalent
T2IN)
-vpravo hnedy drot je vstup (ekvivalent R2OUT), pripojeny na +5V (co ma
rovnaky efekt, ako nepripojeny); na dalsej fotke je pripojeny na zem

miro