Re: Solární topení

AZe aze na seznam.cz
Úterý Prosinec 14 19:28:34 CET 2021

Hmm, mě to za 30 dní vychází 25,2kWh... a tady je téma vytápění, a to teplo
jde do domu, ne?
aze

-----Původní zpráva-----
From: Zdeněk Aster
Sent: Tuesday, December 14, 2021 7:17 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Solární topení

Jen si spočítejte režiji měniče ročně. Kolik musíte vyrobit jen, aby
jste měli zapnutý měníč.
Když bude žrát 35W tak 306kWh je jenom proto, že mám měnič s klidovým
odběrem 35W :-).
"Nejekonomičtěji" vychází fakt panely kontra boljer v létě... Pro toho
kdo používá elektřinu k ohřevu bojleru....
Vše ostatní bude bez pořádné, levné, velké baterky, co vydrží 10tisíc
cyklů. Ne zrovna s ideální návratností.
Ale lze se na to dívat jinak. Někdo má problém i s občasnými dennímy
výpadky, nejde mu pak voda třeba
a podobně, tak, prostě je to soubor podmínek, možností, spíš je smutné,
když to nabízejí firmy a řeknou
kolik vlastně vyrobíte většinou v ideálním případě, který se stává
maximálně jednou za sto let, to bych
řekl, že je asi největší problém, ale ono to je u všeho.......

Zdeněk Aster