Re: Solární topení

Karel M a8dtljb na gmail.com
Úterý Prosinec 14 06:39:37 CET 2021

Téměř každý dům potřebuje teplou vodu na mytí jeho obyvatel a tam právě
fotovoltaika může pomoci.
Jasně, Slunce nevidíme svítit trvale, ale pokud třeba průměrně po 1/4 doby
v roce (hlavně léto) pomůže vykrýt spotřebu el. proudu do bojleru, pak už
to začíná být finančně zajímavé.
Hlavně při tom zdražení NT od 31.12.2021 u ČEZ a vzhledem k situaci na
burze se zdražení bude opakovat.
Já mám jen pár stovek W z panelů, hlavně pro 12V zahradní čerpadla, ale
jako elektrikáře mě fascinovalo, když jsem panely spojil do série, připojil
100W 230V žárovku a ona jasně svítila, energie jen tak "ze vzduchu" a
zadarmo...
Samozřejmě, aby se to finančně vyplatilo, tak si to celé musí udělat člověk
sám, jakmile se do toho zaplete firma tak + zisk majitele + auta + kancelář
+ daně + 5000 Kč/1člověk/den + předražený materiál.
Karel