[OT] gmail prihlasovani

josef dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Pondělí Prosinec 13 15:44:57 CET 2021

> HA! Zejo, ze jsou ty jeho 'somebody has your password' jen falesny
prudeni, aby nas donutil to vypnout?

no, já jsem si s pár maily dal práci, a dokázal jsem zkorelovat aktivity v
logu postfixu s maily od google.
Každopádně pár mailů není žádná statistika takže jsem pro daný account
stejně změnil heslo, zapnul OTP (což je krok dobrým směrem v každém
případě), a nastavil heslo pro "aplikaci" tedy postfix.

> falesny prudeni

je nutný říci, že i mezi lidma, se kterými přicházím pracovně do styku,
jsou zakořeněný špatný návyky ohledně hesel, takže u gmailu, jakožto
mainstream mail platformy pro BFU to relativně chápu. Když se někdo někomu
vláme do účtu, už se nikdo neptá proč, řekne se "hackli mi Gmail". No a to
je dost špatný PR pro celej googlí ekosystém.