Re: Solární topení

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Prosinec 13 14:48:11 CET 2021

Já se tím teď nezabývám. Ale kdysi dávno jsem obrazil pár stánků na
veletrhu, a vycházelo to finančně dost dobře.
Navíc nějaké ty nové termické panely používají jakési medium, které při
vysoké teplotě přechází do plynného skupenství a přestanou předávat teplo.
Takže to funguje jako fyzikální autoochrana proti přehřátí zásobníku.
Prý to funguje dobře a ani v největším létě to nedělá problémy.
Sice si neumím moc představit jak moc se vyhřejou nějaké ty trubky a
žebra, ale asi ví, co dělají.

Pokud je možné dodat elektriku do sítě, tak zřejmě fotovoltaika vyjde líp.
Ale když ne, tak na co je mi dobré, když mi to nějakou elektriku udělá
přes poledne, kdy nikdo není doma?
Takže nějaké velké a zřejmě stále dost drahé bateriové řešení.
Nebo jenom tou elektrikou ohřívat vodu, ale to už se mi zdá přímý převod
teplo-teplo lepší.

Docela zajímavé můžou být kombinované panely.
Horná vrstva dělá elektriku. A trubky pod ní jednak ohřívají zásobník, a
navíc chladí tu fotovoltaiku a tím dál zvyšují její výkon.

PL