RGB LED pasek - napajeci napeti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 13 13:04:10 CET 2021

Kolega z DDM si nedávno kopil něco podobného. Při podrobnějším zkoumání na regulátru nalezen text „5-35 V“. Následovalo ustřižení USB konektoru a na 12 V je již vše normální:-)

PH

Od: Pavel Kadečka
koupil jsem za pár korun RGB LED pásek, je u toho i kontroler s DO (takovéto jak si můžete přepínat barvy, případně blikání a podobné efekty). Napájení to má 5V, na konci kablíku je USB konektor.

Svítí to jak bludička a já jsem tím chtěl svítit rybičkám v akváriu; to souvisí s tím mým dotazem, co proti řasám, původní světlo mi přijde, že svítí moc, tak bych to nahradil tím LED páskem. Akorát na 5V to prostě svítí málo.

Pásek je zalitý v průhledné hmotě, nějaký silikon a je stříhací a samolepící, takže si ho můžu na víku akvária poskládat jak chci.

Můj dotaz je ale k napájení, jsou tam SMD rezistory, velikost zřejmě 0805 (co jsem tak změřil šuplérou), ty by měly být do 120mW; pro G a B je tam 150R, pro R 240R. Spočítal jsem to, když zvednu napájení na 7V, bude na nich cca 100mW.

Máte někdo zkušenost, kolik si ty odpůrky zalité v silikonu nechají líbit? Abych je neupekl :-/

Pavel Kadečka.