RE: Solární topení

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Prosinec 13 12:59:37 CET 2021

FVE panel se chova jako zdroj proudu s napetovym omezenim. (Typicky 30V 8A)
při nizsim osvetleni napeti +- zustava,  klesa proud k nule.
Pokud ho primo pripojite k odporove zatezi prijdete o většinu energie, potrebujete obvod
který Vam zajisti vždy na panelu cca tech 30V a proud bude umerny osvetleni.
Najdete si datasheet konkretniho panelu co byste montoval, byva to tam hezky popsane.
Jinak pokud je zamraceno pocitejde vykon 5-10%

Nepisete zadne podrobnosti ale asi by sel pouzit MPPT regulator co se pouziva
pro ohrev vody, pokud nejak vyjdou napeti…
Levne jsem nasel napr zde..  https://www.bel-shop.eu/kategorie/mpps-stridave-regulatory-pro-ohrev-vody/
ale osobne neznam.

J.S.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vladimír
Sent: Monday, December 13, 2021 10:14 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Solární topení

Dobrý den, omlouvám se za tak triviální dotaz, ale nemám se soláry žádnou zkušenost a zde je mnoho členů, kteří naopak ano. Tedy otázka - jak použít nějaký panel výhradně na přitápění, jen s tím nejnutnějším příslušenstvím, a nějakým obyčejným topidlem. Jde mi výhradně o nízkou cenu a co nejjednodušší zařízení. Moje představa je, že to bude doplňovat, jen přitápět, stávajícímu vytápění plynem. Co k tomu budu potřebovat a případný tip, kde to pořídit.
Děkuji
VN