optočleny

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Sobota Prosinec 11 22:45:00 CET 2021

OK, pri tomto zapojeni nemam istotu priciny, ale.. nedaval by som NPN
tranzistor, ktoreho baza je napajana pravdepodobne len internym
pull-upom. Dal by som PNP, emitor o +5V, z kolektora LED cez odpor o
zem. Bazu z TX cez odpor. LED bude svietit pri vystupe L (poctivo spina
interny tranzistor), takze chovanie bude invertovane.

Toto asi nebude optimalne, kedze LED bude svietit v kludovom stave,
takze radsej predradit pred PNP este jeden NPN s vyssim hfe - ako invertor.

miro