RE: SDR bez smovn

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Steda Prosinec 8 11:37:29 CET 2021

S downsamplingom mozete ist teoreticky az po sirku pasma signalu. Pri korelacii sa ale vysledky budu zhorsovat pretoze sa
bude korelovat menej vzorkov. Asi bude treba najst nejaky ten kompromis. Korelacia ma aj tu vlastnost, ze dokaze vytiahnut signal
z sumu ale tomu priamo odporuje downsampling.
Faza je pre Vas zbytocna vyuziva sa pri koherentnej detekcii na korekciu offsetu medzi vysielacom a prijmacom da sa tu zistit jednak fazovy aj frekvencny offset signalov

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Wednesday, December 8, 2021 10:48 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: SDR bez směšování

> DR,

> Korelacia
> AGC
> Treshold

> V pripade komplexneho signalu mate k dispozicii pri korelacii
> magnitudu aj fazu co sice nepotrebujete ale je dobre to vediet :)

Magnitudu teď využívám, podle ní to detekuju.
Marně přemýšlím jak by mi pomohla fáze.

> Korelovat mozete aj vo frekvencnej domene Dozviete sa tam fazu aj
> miesto vasho impulzu.

Korelaci ve frekvenční doméně budu muset dostudovat, ale znamenalo by to převod do frekvenční domény, zatím dělám všechno v časové.

> Korelacia je vykonovo narocny proces ale da sa optimalizovat napr. ked
> su impulzy v rovnakych casovych odstupoch (pripadne ich nasobkoch)
> tak zasynchronizovat sa na zaciatok a potom uz korelovat len testne
> pred dalsim impulzom

Korelace mně také napadla, ale bojím se že by to bylo příliš drahé (myšleno nároky na CPU čas).
Děkuji za inspiraci se synchronizací, vyzkouším.
Pulzy jsou 1ms a pak je 1ms nebo 2ms mezera, to by mělo projít.
Pokud se podaří správně napsat trigger :-)

> Dalsia metoda ktora vo vasom pripade pripada do uvahy je FIR
> downsampling  povedzme 10x kedy sa vo FIR vypocitava len kazda 10.
> vzorka. Dostanete signal 4khz a usetreny  vykon mozete pouzit pri
> korelacii

Teď vzorkuju 115200, downsampling 8x na 14400.
Zkusím jít ještě níž, uvidím co to udělá.

V každém případě děkuji za postrčení.

Tomáš

> j.

>>> Anděl