Re: OT: vroba DPS

Pavel Hudeek edizon na seznam.cz
ter Prosinec 7 16:37:19 CET 2021

No asi tak. Fotocesta, použít kupované desky s fotovrstvou. Při vhodném
výběru laserovky není potřeba ani pauzák, ani fetování ředidla. Bohužel
neporadím, jak tu správnou dnes najít.

Vrtání nahradit použitím SMD, je to pro základní integráče a procesory míň
náročné na přesnost než klasika, někomu snad může vadit jen že pod 1206 se
vejdou jen 3-4 spoje, pod centimetrovej THT odpor šlo 3x víc.

A když dojde na oboustranku, nebo je nutnost vrtání, objednat v Číně. Za
ušetřených 90 kKč ze 100 se dá výroba objednat opravdu hodněkrát:-)

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Blaha <conf.hw na elektronek.cz>
"Za mě na kusovku nejlepší fotocesta. Předlohu vytisknu laserovkou na
pauzák, ten dám vytvrdit do plastové krabice kde dám pauzák dolu a nahoru
natáhnu hadr pokapanej acetonem (C6006 nebo jak se to nitroředidlo jmenuje)
a po 20 minutách je to černý jak uhel a osvitka udělaná z UV ledek to krásně
osvítí. Tu jsem tedy koupil kdysi hotovu od firmy Masnica. Následně vývojka,
chlorid, přesvítit celý, vývojka k odstranění zbytku fotocesty (někdo to
dře kartáčem)
a  je hotovo. Jen to vrtání mě nebaví :-) respektive mám jen maličkou
ruční vrtačku
a udělat dvořad na DIL atmegu se mi nikdy nepovede absolutně rovně

MB

"